Open/Close Menu Directia de Sanatate Publica Vaslui

PROCEDURI DE REGLEMENTARE SANITARĂ
FORMULARE

1.      Autorizație sanitară de funcţionare în baza declaraţiei pe propria răspundere

  • Autorizarea sanitară în baza declaraţiei pe propria răspundere este procedura administrativă prin care autoritatea competentă înregistrează declaraţia pe propria răspundere referitoare la respectarea reglementărilor legale incidente domeniului şi este înştiinţată şi solicitată pentru verificarea conformităţii.
  • se aplică tuturor persoanelor fizice sau juridice care desfăşoară una dintre activităţile cuprinse în anexa 2 ( din Ordinul M.S. nr. 1030/2009 cu modificările şi completările ulterioare) şi care nu sunt supuse înregistrării la registrul comerţului.
  • documente necesare:
  1. cererea de autorizare şi documentele specifice obiectivului/activităţii, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3 (din Ordinul M.S. nr. 1030/2009 cu modificările şi completările ulterioare);
  2. declaraţia pe propria răspundere semnată de managerul unităţii/administratorul şi/sau titularul activităţii, după caz, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4a) din Ordinul M.S. nr. 1030/2009 cu modificările şi completările ulterioare – în dublu exemplar;
  • termen soluţionare: maximum 20 zile lucrătoare
  • nu se percep taxe

 

2.        Autorizație sanitară de funcționare în baza referatului de evaluare

  • Autorizarea sanitară a funcţionării în baza referatului de evaluare este procedura administrativă prin care autoritatea competentă evaluează conformitatea obiectivului, întocmeşte referatul de evaluare şi eliberează autorizaţia sanitară de funcţionare sau notificarea de respingere a acesteia.
  • se aplică activităţilor/obiectivelor, la solicitarea titularilor activităţilor, indiferent de forma de organizare juridică.
  • este obligatorie pentru desfăşurarea următoarelor activităţi, indiferent de forma de organizare a solicitantului:
  1. tratarea şi distribuţia apei potabile;
  2. producţia de ape minerale şi alte ape îmbuteliate;
  3. fabricarea gheţii pentru consum uman din apă potabilă;
  4. amenajarea zonelor naturale de îmbăiere;
  5. activităţi de asistenţă medicală spitalicească;
  6. activităţi de asistenţă medicală generală;
  7. activităţi de asistenţă medicală specializată;
  8. activităţi de asistenţă stomatologică;
  9. activităţi ale centrelor de îngrijire medicală;
  10. activităţi ale centrelor de recuperare psihică şi de dezintoxicare, exclusiv spitale;
  11. activităţi ale căminelor de bătrâni şi ale căminelor pentru persoane aflate în incapacitate de a se îngriji singure;
  12. alte activităţi referitoare la sănătatea umană, conform reglementărilor legale în vigoare;
  13. activităţi de piercing, tatuare artistică, tatuare cosmetică, implantare dermală;
  14. servicii
  • Autorizaţia sanitară de funcţionare pentru activităţile menţionate la a)-e) se vizează anual.
  • documente necesare:
  1. cerere semnată de titularul activităţii/administrator – anexa nr. 3 (din Ordinul M.S. nr. 1030/2009 cu modificările şi completările ulterioare);
  2. dosarul tehnic, conform reglementărilor legale specifice în vigoare;
  3. dovada de achitare a tarifului de autorizare sanitară, după caz;
  4. declaraţia pe propria răspundere că spaţiul pentru care se solicită autorizarea este deţinut legal şi nu face obiectul vreunui litigiu;
  5. în funcţie de specificul activităţii se pot solicita şi alte documente care să ateste îndeplinirea cerinţelor legale incidente domeniului. Acestea vor fi prezentate de solicitant în etapa de evaluare a obiectivului.
  • termen soluţionare: 20 de zile lucrătoare de la înregistrarea acesteia sau de la data completării documentaţiei
  • tarif autorizare: 500 lei
  • taxă de urgenţă: 150 lei

 

3.        Viza

  • Viza anuală reprezintă confirmarea în scris de către autoritatea locală de sănătate publică privind respectarea conformităţii cu autorizarea sanitară eliberată
  • autorizaţia sanitară de funcţionare se vizează anual pentru următoarele activităţi:
  1. tratarea şi distribuţia apei potabile;
  2. producţia de ape minerale şi alte ape îmbuteliate;
  3. fabricarea gheţii pentru consum uman din apă potabilă;
  4. amenajarea zonelor naturale de îmbăiere;
  5. activităţi de asistenţă medicală spitalicească;
  • Viza anuală se solicită cu minimum 30 de zile înainte de expirarea valabilităţii autorizației sanitare de funcționare.
  • Documente necesare:
  1. Cerere – anexa 3 (din Ordinul M.S. nr. 1030/2009 cu modificările şi completările ulterioare)
  2. Memoriul tehnic
  3. Autorizaţie sanitară, în original
  4. Contract deşeuri medicale, dacă e cazul
  5. Dovada de achitare a tarifului de viză
  • termen soluţionare: maxim 20 zile lucrătoare
  • tarif viză: 400 lei
  • taxă de urgenţă: 150 lei

 

4.      Certificarea conformităţii

  • Certificarea conformităţii este procedura prin care autoritatea competentă atestă, în scris, conformitatea unui/unei obiectiv/activităţi cu reglementările legale în vigoare privind normele de igienă şi sănătate publică specifice domeniului;
  • se aplică, la cererea titularului activităţii, în vederea evaluării conformităţii cu reglementările legale privind sănătatea publică pentru obiective în funcţiune, care desfăşoară activităţi cu risc pentru starea de sănătate a populaţiei.
  • Certificarea conformităţii cu normele de igienă şi sănătate publică este obligatorie pentru:
  1. activităţile de utilizare a produselor biocide pentru dezinfecţie, dezinsecţie şi deratizare în spaţiile utilizate de populaţie;
  2. activităţile de coafură şi alte activităţi de înfrumuseţare – începând cu 1 ianuarie 2021.
  • documente necesare:
  1. cerere şi documente aferente specifice domeniului activităţii, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3 (din Ordinul M.S. nr. 1030/2009 cu modificările şi completările ulterioare); ;
  2. memoriul tehnic în care este descris modul de îndeplinire a cerinţelor prevăzute de reglementările legale specifice domeniului de activitate;
  3. dovada achitării tarifului de
  • termen soluţionare: maxim 20 zile lucrătoare
  • tarif certificare: 400 lei
  • taxă de urgenţă: 150 lei

 

5.      Asistenţa de specialitate

  • Asistenţa de specialitate de sănătate publică este procedura administrativ-profesională prin care, la cerere, persoanele fizice sau juridice sunt informate asupra modului de îndeplinire a cerinţelor prevederilor legale în vigoare privind igiena şi sănătatea publică la amplasarea, amenajarea, construirea şi modificarea pentru funcţionarea unei unităţi care desfăşoară o activitate cu risc pentru sănătatea populaţiei.
  • documente necesare:
  1. cerere şi documente aferente specifice domeniului activităţii, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3 (din Ordinul M.S. nr. 1030/2009 cu modificările şi completările ulterioare);
  2. schiţa de amplasare în zonă, cu menţionarea vecinătăţilor imediate, după caz;
  3. proiectul obiectivului din care să reiasă circuitele funcţionale, destinaţia spaţiilor şi suprafeţele acestora, după caz;
  4. memoriul tehnic privind descrierea obiectivului şi a activităţii care se desfăşoară sau se va desfăşura în acesta, după caz;
  5. dovada achitării tarifului de asistenţă de specialitate de sănătate publică.
    • termen soluţionare: maxim 20 zile lucrătoare
    • tarif asistenţă: 400 lei
    • taxă de urgenţă: 150 lei

 

6.      Autorizare unităţi de asistenţă medicală examinare ambulatorie a candidaţilor la obţinerea permisului de conducere, conform Ordinului M.S. nr. 1159 din 2010

Documentația necesară:

  1. cerere autorizare unităţi examinare medicală pentru permise auto şi declarație reprezentant legal
  2. certificatul de înregistrare în Registrul unic al cabinetelor medicale, pentru furnizorii organizaţi conform Ordonanţei Guvernului 124/1998 sau, după caz, actul de înfiinţare sau organizare conform legislaţiei în vigoare;
  3. autorizaţia sanitară de funcţionare, conform legii/raport sau proces-verbal de constatare a condiţiilor igienico-sanitare, după caz;
  4. dovada deţinerii unui spaţiu de care dispune în mod legal;
  5. dovada achitării contribuţiei la Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate;
  6. dovada deţinerii asigurării de răspundere civilă în domeniul medical;
  7. dovada că are angajat personal medico-sanitar pentru specialităţile medicale pentru care solicită autorizarea, conform reglementărilor legale în vigoare;
  8. dovada că medicii au drept de liberă practică/certificat de membru al Colegiului Medicilor din România, conform reglementărilor legale în vigoare;
  9. pentru asistenţii medicali, autorizaţie de liberă practică/certificat de membru al Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, conform reglementărilor legale în vigoare;
  10. dovada că fiecare angajat medico-sanitar deţine asigurare de răspundere civilă în domeniul medical;
  11. dovada deţinerii în proprietate a aparaturii din dotare;
  12. documente care dovedesc verificarea metrologică, service-ul, întreţinerea şi verificarea tehnică periodică a aparaturii din
  • termen soluţionare: maximum 20 zile lucrătoare
  • se vizează anual

7.      Autorizare servicii funerare, cimitire, și crematorii umane, conform Ordinului M.S. nr. 1532/2017

  • cerere – Anexa nr. 5 din Ordinul M.S. nr. 1532/2017 pentru obţinerea ASF pentru activităţi de înmormântare-înhumare (cimitire)
  • cerere – Anexa nr. 6 din Ordinul M.S. nr. 1532/2017 pentru obţinerea ASF pentru activităţi de incinerare a persoanelor decedate (crematorii umane)
  • cerere – Anexa nr. 1 din Ordinul M.S. nr. 1532/2017 pentru obţinerea ASF pentru prestarea de servicii funerare
  • termen soluţionare: 20 de zile lucrătoare de la înregistrarea acesteia sau de la data completării documentaţiei
  • tarif autorizare: 500 lei
  • taxă de urgenţă: 150 lei

 

8.      Autorizare unități de transfuzii sangvine, conform Ordinului M.S. nr. 607/2013

În vederea obţinerii autorizării, unităţile de transfuzii sanguine din unităţile sanitare vor depune la direcţia de sănătate publică judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, din unitatea administrativ-teritorială unde se află unitatea solicitantă, dosarul care cuprinde următoarele documente:

  1. a) cerere de solicitare a autorizării, conform anexei nr. 1;
  2. b) memoriu tehnic;
  3. c) documentele referitoare la structura de personal (lista personalului implicat în această activitate, calificări, precum şi numele, calificarea şi datele de contact ale coordonatorului UTS);
  4. d) documentaţia referitoare la organizarea instituţiei (organigrama, din care să reiasă subordonarea unităţii de transfuzie managerului spitalului), documentaţia referitoare la sistemul calitate (extras din manualul calităţii instituţiei din care să reiasă măsurile de asigurare a calităţii în activitatea transfuzională, numărul şi calificările personalului implicat în activitatea transfuzională la nivelul spitalului cu documente doveditoare, precum şi programul de pregătire a personalului în domeniul transfuziei sanguine);
  5. e) documentele referitoare la respectarea sistemului de hemovigilenţă pentru raportarea, investigarea, înregistrarea şi transmiterea informaţiilor despre incidentele grave care pot influenţa calitatea şi siguranţa produselor sanguine, după caz, şi reacţiile adverse severe;
  6. f) documentaţia privind spaţiul (numărul de încăperi, destinaţia, circuite funcţionale);
  7. g) documentaţia privind dotarea cu aparatură şi echipamente medicale adecvate activităţii pentru care se solicită autorizarea;
  8. h) lista procedurilor operatorii standard pentru activităţile de bază;
  9. i) programul şi documentarea îndeplinirii autoinspecţiei pentru anul anterior; autorizaţia sanitară de funcţionare;
  10. j) declaraţia pe propria răspundere a conducătorului unităţii sanitare cu privire la realitatea documentelor depuse, precum şi concordanţa acestora cu situaţia de la nivelul unităţii sanitare care a solicitat autorizarea, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 2.

9.      Certificarea conformităţii, asistenţă de specialitate, adrese privind proiecte ce nu necesită asistenţă de specialitate/ certificarea conformităţii şi negaţii în cadrul proiectelor AFIR:

Asistenţa de specialitate se solicită la depunerea cererii de finanţare, iar certificarea conformităţii la finalizarea proiectului.

Documente necesare:

  1. cerere şi documente aferente specifice domeniului activităţii, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3 (din Ordinul M.S. nr. 1030/2009 cu modificările şi completările ulterioare);
  2. memoriul tehnic în care este descris modul de îndeplinire a cerinţelor prevăzute de reglementările legale specifice domeniului de activitate;
  3. prima pagină din cererea de finanţare a proiectului;
  4. certificatul de înregistrare/certificatul constatator de la Registrul Comerţului;
  5. dovada achitării tarifului de certificare/asistenţă de
  • termen soluţionare: maxim 20 zile lucrătoare
  • tarif : 400 lei
  • taxă de urgenţă: 150 lei

Adresele privind proiecte ce nu necesită asistenţă de specialitate/ certificarea conformităţii şi negaţiile se solicită atât la depunerea cererii de finanţare, cât şi la finalizarea proiectului.

Documente necesare:

  1. cerere şi documente aferente specifice domeniului activităţii, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3 (din Ordinul M.S. nr. 1030/2009 cu modificările şi completările ulterioare);
  2. prima pagină din cererea de finanţare a proiectului;
  3. certificatul de înregistrare/certificatul constatator de la Registrul Comerţului;
  • termen soluţionare: maxim 20 zile lucrătoare
  • nu se percep taxe

 

10.      Autorizarea pentru examinarea ambulatorie a persoanelor fizice în vederea procurării, deținerii, portului și folosirii armelor și munițiilor supuse autorizării, în conformitate cu prevederile Ordinului M.S. nr. 1945/09.06.2023.

Documente necesare:

  1. certificatul de înregistrare în Registrul Unic al cabinetelor medicale (pentru unitățile sanitare private);
  2. autorizaţia sanitară de funcţionare (pentru unitățile sanitare publice și private);
  3. documentul de deţinere legală a spaţiului;
  4. dovada deţinerii de către unitatea sanitară a asigurării de răspundere civilă în domeniul medical;
  5. contracte individuale de muncă sau, după caz, contractele de prestări servicii, încheiate între unitatea sanitară și pesonalul medico-sanitar din cadrul cabinetelor de specialitate pentru care se solicită autorizarea, conform reglemenărilor sanitare în vigoare;
  6. dovada dreptului de liberă practică (certificat de membru + aviz anual) emisă de organizația profesională pentru fiecare angajat medico-sanitar din cadrul cabinetelor de specialitate pentru care se solicită autorizarea;
  7. declarație privind dotarea minimă obligatorie a cabinetului/cabinetelor pentru care se soliciă autorizarea, conform anexei nr.2 la Ordinul M.S. nr.153/2003 pentru aprobarea normelor metodologice privind înființarea, organizarea și funcționarea cabinetelor medicale, actualizat (model anexat);
  8. dovada garanției, întreținerii și verificării tehnice periodice, după caz, a aparaturii cabinetului/cabinetelor din dotarea obligatorie;
  9. tabel cu medicii angajați / specialitate / cod parafă / specimen semnatură.
  • termen soluţionare: maxim 20 zile lucrătoare
  • nu se percep taxe

 

Text Divider

Cerere Autorizare Unitate transfuzie sanguina 20 min

Cerere pentru obţinerea ASF pentru prestarea de servicii funerare 20 min

Cerere Autorizatie sanitara functionare Cimitire 20 min

Cerere Autorizare unitate de asistenta medicala pentru examinare ambulatorie a persoanelor fizice procurare detinere port folosire arme munitii 15 min

Cerere anexa 3 din Ord. M.S. 1030 din 2009 15 min

Cerere Autorizare unitate de asistenta medicala pentru examinare ambulatorie a candidatilor la obtinerea permisului de conducere 15 min

Cerere Autorizatie sanitara functionare Prestatori servicii funerare 10 min

DECLARAŢIE DE CONSIMŢĂMÂNT PENTRU PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL Avize 10 min

Cerere-viza-ambulanta-transport-medical-asistat-si-transport-sanitar-neasistat 20 min

DECLARAŢIE PRIVIND LEGALITATEA SPATIULUI 10 min

DECLARAȚIE REFERITOARE LA CONDIȚIILE IGIENICO-SANITARE- ANEXA NR. 4a) DIN ORDINUL M.S. NR. 10302009 20 min

Write a comment:

*

Your email address will not be published.

© 2021 - Eraconsult Srl

Serviciu de Permanenta        0770 379 448